Drukarnia – przewaga dzięki współpracy
Zlecając druk, zapewne nie zastanawiasz się nad procesem technologicznym, który stoi za przekształceniem plików z projektem na namacalny produkt. Tymczasem proces druku to niejednokrotnie specjalistyczna, wieloetapowa produkcja. Dobrze dobrana drukarnia może stać się istotnym partnerem biznesowym.
Postęp
Jak synergia zwiększa Twoją korzyść?
Nawet w przypadku mało zaawansowanych produkcji kluczową rolę może odgrywać wiele czynników. Omówimy parę z nich i pokażemy Ci ich wpływ na szeroko rozumiany efekt końcowy.
Park maszynowy
Jest wiele maszyn, których może używać drukarnia w celu wytworzenia danego produktu. W zależności od kilku czynników, takich jak nakład, format, sposób wykończenia, czy też preferowana jakość, zastosowanie jednego urządzenia jest bardziej korzystne od innego. Niestety, żadna drukarnia nie posiada parku maszynowego dostosowanego do każdego typu zlecenia. Oznacza to, że tylko zamówienia perfekcyjnie dopasowane do profilu drukarni realizowane są optymalnie.
Cena
Wiesz już, że im szerszy park maszynowy, tym łatwiej uzyskać optymalny efekt. Wiesz też, że pojedyncza drukarnia nie może operować na każdej możliwej technologii. Musi wybrać węższe specjalizacje, aby móc sprawnie prowadzić biznes.
Drukarnia przyjmie Twoje zamówienie nawet wtedy, kiedy jej specjalizacja nie pokrywa się z Twoimi potrzebami. Przeważnie wiąże się z wyższą ceną za usługę. Nie jest bowiem tak, że nie będą w stanie zrealizować druku. Po prostu proces technologiczny konkretnego zlecenia będzie droższy, niż gdyby był przeprowadzany przy użyciu optymalnego parku maszynowego.
Może się też zdarzyć, że drukarnia podzleci wykonanie Twojego zamówienia innej drukarni, pobierając jednocześnie prowizję. O ile nie zawsze oznacza to, że cena druku będzie wyższa, niż w przypadku bezpośredniego zlecenia – drukarnia może mieć rabaty istotnie zmieniające cenę – ale na pewno oznacza to realną utratę kontroli nad procesem, ponieważ na rynku nie ma praktyki realnego zarządzania podzleconymi zadaniami.
Czas realizacji zlecenia w drukarni
Niebagatelne znaczenie dla Twojego zlecenia ma też obłożenie drukarni. Jednym z głównych aspektów zarządzania drukarnią jest zapewnienie jej ciągłej pracy i ciągłego pokrycia czasu pracy maszyn. To trochę jak z samolotem, który nie zarabia, gdy stoi na płycie lotniska.
Jeżeli trafisz ze swoim zleceniem na niewygodny moment, zostanie ono albo opóźnione, albo dodatkowy koszt związany z nieoptymalnym procesem będzie doliczony do Twojej wyceny.
Jak się bronić?
Pojedynczy klient jest raczej bezbronny wobec tak różnorodnej branży jaką jest poligrafia i specjalistyczny druk. Ilość pracy, którą samodzielnie trzeba wykonać, aby właściwie dobrać drukarnię i ocenić jakość oferty, jest ogromna.
Dodatkowo, po złożeniu zamówienia tracisz jakikolwiek wpływ na proces produkcyjny. Zazwyczaj nie dowiesz się nawet, że Twoje zlecenie jest być może realizowane przez zupełnie inną drukarnię. Nierzadko, już na etapie oferowania drukarnia planuje produkcję u podwykonawcy, o czym oczywiście nie zostaniesz poinformowany.
Jak rozwiązaliśmy te problemy?
Optymalizacja procesów to zadanie, które miało najwyższy priorytet od pierwszych dni istnienia naszej firmy. Zdawaliśmy sobie sprawę, że aby móc realizować szeroki zakres usług, będziemy musieli myśleć nieszablonowo. Wiedzieliśmy też, że próba samodzielnego wdrażania każdej technologii skończy się porażką – widzieliśmy wiele katastrof tego typu.
Stare powiedzenie, co dwie głowy to nie jedna, było dla nas tylko pierwszym krokiem. Tych głów wkrótce zaczęło być więcej. Pojawiły się nowe wyzwania związane z zarządzaniem grupą drukarni, właściwym wykorzystaniem ciągle rosnących zasobów i zachowaniem najwyższych standardów jakościowych. Upór jest jednak pomocny zawsze tam, gdzie materia łatwo się nie poddaje.
Efekt synergii grupy druck.pl, czyli nie tylko jedna drukarnia
Kilka lat ciężkiej pracy i wiele zebranych doświadczeń w końcu zaczęło realnie procentować i na liczbach udowadniać nam, naszym partnerom ale przede wszystkim naszym klientom, że było warto.
Strumień korzyści płynący z synergii wpływa nie tylko na dużo lepsze ceny i jakość oferowanych przez nas produktów, ale przede wszystkim na naszą bardzo dużą elastyczność w oferowaniu skomplikowanych, autorskich produkcji.
Każdego dnia analizujemy dokładnie zlecenia naszych klientów. Każdy etap produkcji przydzielamy właściwej jednostce na podstawie 17 kryteriów. Każde kryterium zaprojektowaliśmy w taki sposób, aby dostarczać wartość w trzech głównych kategoriach – czas, jakość i cena.
Wszystkim zleceniom przydzielamy koordynatora, który jest odpowiedzialny za przeprowadzenie całego procesu, łącznie z kontrolą jakości oraz zgodności z wymaganiami klienta. Mimo że w produkcję może być zaangażowanych wiele jednostek, rola koordynatora scala cały proces, aby wyeliminować wszelkie ryzyka związane z synergią.
Czym różnimy się od innych?
W przypadku grupy druck.pl wykorzystanie wszystkich zasobów, łącznie z zasobami naszych partnerów, podlega zaawansowanemu zarządzaniu nie po to, aby maksymalizować zyski, ale po to, aby maksymalizować zadowolenie klientów.
Jednym z naszych fundamentów jest przekonanie, że solidna i profesjonalna usługa przyniesie korzyści obu stronom – klientom i wykonawcy. Wystarczy zadbać o klienta, a druga część sukcesu zrealizuje się automatycznie.
Sprawdź, jak jakość grupy druck.pl może zacząć pracować dla Ciebie. Skontaktuj się z nami, a przygotujemy ofertę specjalnie dla Ciebie.